
ByteDance, compania-mamă TikTok, accelerează promovarea internațională a aplicației sale de AI Cici, un chatbot lansat în paralel cu omologul chinez Doubao.
Deși region-locked (care nu este disponibilă în China și SUA) și cu puține referințe publice cu ByteDance, Cici rulează campanii plătite și colaborări cu influenceri în Marea Britanie, Mexic și state din Asia de Sud-Est, iar descărcările au urcat vizibil în ultimele luni.
Potrivit Meta Ad Library, Cici a avut în octombrie peste 400 de reclame active în Mexic, multe subliniind gratuitatea aplicației și abilitatea de a rezolva probleme de matematică, iar campanii derulează și în UK și Filipine. Pe TikTok, creatori din aceste piețe au publicat zeci de clipuri sponsorizate cu hashtagul #ciciai.
Datele Sensor Tower indică faptul că, în Indonezia, Malaysia, Filipine, Mexic și Marea Britanie, Cici s-a clasat în top 20 al aplicațiilor gratuite din Google Play în ultimele trei luni; în Mexic, a fost cea mai descărcată aplicație gratuită din Play Store-ul zilnic în ultima săptămână, iar în UK, joi, a ocupat locul 9 în App Store (Apple).
Cici seamănă la design și funcționalități cu Doubao — aplicația care, potrivit QuestMobile, a depășit 157 milioane de utilizatori activi lunar în august 2025 și domină piața chineză de AI generativ. Utilizatorii pot conversa cu AI-ul prin text sau audio, pot genera și analiza imagini și pot testa agenți autonomi creați de alți utilizatori; însă, spre deosebire de Doubao, Cici nu generează muzică ori video și nu permite partajarea creațiilor în platformă.
Politica de confidențialitate a Cici arată integrarea tehnologiilor din alte produse ByteDance (precum editorul foto PicPic și asistentul de cod Coze), însă pentru generare text app-ul folosește OpenAI GPT și Google Gemini, nu modelele proprietare ByteDance. Compania a confirmat în 2024 pentru Forbes US controlul asupra ambelor aplicații.
După succesul global al TikTok, ByteDance caută o nouă aplicație influentă la nivel internațional. Cici rămâne departe de dominația internă a lui Doubao, dar arată că firma investește constant în achiziție de utilizatori. Spre deosebire de China, piețele externe aduc competiție directă cu OpenAI, Anthropic și Google, pe fondul unui ecosistem de AI mobil fragmentat și al preocupărilor privind securitatea datelor.
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post ByteDance își promovează discret chatbotul Cici în afara Chinei appeared first on Forbes Romania.