directorul-general-al-nokia-compara-explozia-ai-cu-boomul-internetului-din-anii-’90-si-minimizeaza-temerile-privind-o-bula

Directorul general al Nokia compară explozia AI cu boomul internetului din anii ’90 și minimizează temerile privind o bulă

Timp de citire: 2 minute

Directorul general al Nokia, Justin Hotard, a declarat că inteligența artificială determină o tendință de creștere pe termen lung similară cu boomul internetului din anii 1990 și a minimizat îngrijorările legate de o posibilă bulă speculativă.

Comentariile lui Hotard vin pe fondul unei dezbateri tot mai intense privind sustenabilitatea exploziei investițiilor în AI.

„Cred fundamental că ne aflăm la începutul unui superciclu AI, la fel cum s-a întâmplat în anii ’90 cu internetul,” a spus Hotard într-un interviu pentru Reuters. „Chiar dacă va exista o bulă sau o corecție, noi privim spre tendințele pe termen lung. Iar în acest moment, toate acele tendințe sunt foarte favorabile.”

Un sondaj realizat luna aceasta de Bank of America a arătat că peste jumătate dintre managerii de fonduri cred că acțiunile companiilor AI se află într-o bulă.
Fondatorul Amazon, Jeff Bezos, și directorul general OpenAI, Sam Altman, au avertizat, de asemenea, că entuziasmul excesiv al investitorilor ar putea duce la pierderi majore.

Totuși, cererea pentru centre de date crește rapid, pe măsură ce companiile se grăbesc să construiască infrastructura necesară pentru susținerea AI.
Hotard — care a condus anterior divizia de centre de date și AI a Intel înainte de a se alătura Nokia în aprilie — a declarat că firma observă această creștere „pe toate fronturile”, de la marile companii tehnologice până la jucători mai mici care se extind în Europa.

„În mod clar, investițiile suplimentare de creștere sunt determinate de centrele de date,” a spus el. „Este un salt uriaș în volum.”

Producătorul finlandez de echipamente pentru telecomunicații a raportat săptămâna aceasta rezultate trimestriale peste așteptările pieței, susținute de cerere puternică pentru optică și cloud, inclusiv de vânzările către centre de date bazate pe AI, după achiziția companiei americane de rețelistică optică Infinera.

Nokia a precizat că clienții din domeniul AI și cloud au contribuit cu 6% la vânzările trimestriale ale grupului, în condițiile în care infrastructura de rețea a continuat să crească datorită cererii pentru centrele de date.

Extinderea Nokia în AI reprezintă cea mai mare transformare a companiei de la vânzarea diviziei de telefoane mobile, în 2013. Deși rețelele mobile rămân activitatea sa principală, compania integrează acum AI în domenii precum accesul radio și rețelele de fibră optică.

Anul trecut, Nokia a cumpărat Infinera, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții pentru comunicațiile intra-centru de date. În septembrie, compania a înființat o organizație dedicată tehnologiei și AI, condusă de noul Chief Technology Officer, Pallavi Mahajan — fost executiv Intel — pentru a accelera eforturile Nokia în domeniul inteligenței artificiale.

Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.

The post Directorul general al Nokia compară explozia AI cu boomul internetului din anii ’90 și minimizează temerile privind o bulă appeared first on Forbes Romania.