După ani în care a promis investitorilor că va deveni un jucător serios în industria jocurilor video, Netflix își reevaluează din nou strategia din zona gaming. Compania a închis Boss Fight Entertainment, studioul care a dezvoltat jocul mobil Squid Game: Unleashed, unul dintre cele mai de succes titluri ale platformei, ajuns pe locul 1 în 26 de țări, potrivit GameSpot.
Vestea a fost confirmată de David Rippy, CEO și cofondator al Boss Fight, printr-o postare pe LinkedIn. „A fost o decizie grea, dar sunt recunoscător pentru timpul petrecut la Netflix. Am lucrat alături de oameni extraordinari și am realizat jocuri de care sunt foarte mândru”, a scris Rippy, adăugând că el și colegii săi Bill și Scott „vor lua o scurtă pauză înainte de a vedea ce urmează”.
În ciuda acestei decizii, Netflix nu renunță complet la ambițiile sale din gaming. În vara trecută, Greg Peters, co-CEO al companiei, declara că Netflix va „accelera investițiile în jocuri video”, atât pentru a diversifica conținutul platformei, cât și pentru a explora noi modele de monetizare.
Recent, platforma a adăugat cinci jocuri noi – Lego Party, Boggle Party, Pictionary: Game Night, Tetris Time Warp și Party Crashers – care pot fi jucate direct pe televizor, folosind telefonul ca controller.
Totuși, în ultimii doi ani, Netflix a închis mai multe studiouri de dezvoltare, inclusiv cel responsabil pentru un joc AAA de tip shooter, coordonat de veteranul industriei Joe Staten (cunoscut pentru Halo și Destiny). La acel moment, Alain Tascan, vicepreședinte al diviziei de gaming Netflix, a explicat pentru Bloomberg că decizia nu a fost o retragere din zona jocurilor ambițioase, ci o recalibrare strategică: „Nu era genul potrivit pentru platforma noastră. Echipa era excelentă, dar nu am fi fost cel mai bun partener pentru a le valorifica expertiza.”
Fii la curent cu tot ce contează în business-ul din România și abonează-te la canalul nostru de Whatsapp Forbes Romania.
The post Netflix închide studioul Boss Fight, creatorul jocului „Squid Game: Unleashed” appeared first on Forbes Romania.